Τρίτη, 16 Απριλίου 2013

Χώρισες; Τι να κάνεις αν έχεις εγκλωβιστεί στη στεναχώρια και στο θυμό


ΤΙ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ
Ο τρόπος είναι απλός. Καταρχήν είναι σημαντικό να κάνετε τη διάγνωση! Προσπαθήστε να παρατηρήσετε όσο το δυνατόν περισσότερο αντικειμενικά την εναλλαγή των συναισθημάτων σας και διαπιστώστε ποια είναι τα κύρια δυο συναισθήματα που βιώνετε περισσότερο. Συνήθως είναι ο θυμός και η μεγάλη στεναχώρια. Δεν το ονομάζω κατάθλιψη γιατί στην πραγματικότητα σπάνια εμφανίζεται αληθινή κατάθλιψη στους περισσότερους από εμάς. Πρόκειται απλά για θλίψη. Ο αληθινά καταθλιπτικός ορίζεται από την ιατρική ως ασθενής, νοσηλεύεται και παίρνει φαρμακευτική αγωγή, οπότε καλό θα ήταν να μην χρησιμοποιείτε τέτοιους όρους έτσι απλά, γιατί το μόνο που καταφέρνετε είναι να προγραμματίζετε τον εαυτό σας να συμπεριφέρεται και να αισθάνεται πολύ χειρότερα από ότι είναι στην πραγματικότητα. Το να πείτε «είμαι πολύ στεναχωρημένη» αρκεί.

Όταν καταγράψετε στο χαρτί τα δυο συναισθήματα προσπαθήστε την επόμενη φορά που είστε έτοιμοι να θυμώσετε και να ξεστομίσετε μια σειρά «κοσμητικών» επιθέτων για τον πρώην αγαπημένο σας να ακολουθήσετε την ακόλουθη τεχνική:

1. ΘΥΜΩΣΤΕ ΣΤΟ ΣΩΣΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ. Εάν είστε όπως οι περισσότεροι άνθρωποι, είναι πιθανόν να θυμώνετε με τον πρώην σύντροφό σας και όμως να βγάζετε τον θυμό σας στον πρώτο τυχόντα! Στη μαμά σας, στους φίλους σας, στους συναδέλφους ή στους πελάτες σας. Θυμηθείτε ότι δεν φταίνε εκείνοι και είναι άδικο να εκδικείστε κάθε άνθρωπο που σας πλησιάζει επειδή κάποιος άλλος φταίει.

2. ΣΙΩΠΗΣΤΕ. Ναι! Φανείτε περισσότερο σοφοί από τους περισσότερους ανθρώπους και μην πείτε τίποτα. Μην εκφράσετε θυμό. Μην ανοίξετε καν το στόμα σας εκείνη τη στιγμή αλλά αντί για αυτό χρησιμοποιήσετε αυτή την μαγική και δυνατή ενέργεια, την ίδια σας τη δύναμη για κάτι περισσότερο χρήσιμο για εσάς. Χρησιμοποιήστε την κινητήριο δύναμή σας (είναι η ίδια ενέργεια με αυτή που σας δίνει ζωή) σε κάτι πολύ ομορφότερο: σε ένα χόμπι, σε μια δραστηριότητα ή απλά βοηθήστε κάποιον άλλο που έχει την ανάγκη σας! Σημειώστε νοητικά πως αισθάνεστε μετά από αυτό. Θα δείτε ότι θα νιώθετε πολύ ανώτεροι, δυνατότεροι και έτοιμοι να προχωρήσετε με τη δική σας, υπέροχη ζωή!

3. Σε κάθε περίπτωση, επειδή είστε πιο έξυπνες από τους περισσότερους, εάν ακολουθήσατε μία από τις δυο παραπάνω επιλογές θα χρειαστεί να γιορτάσετε το γεγονός ότι ξεφύγατε από το τρελό οχτάρι και απελευθερωθήκατε! Πείτε στον εαυτό σας ένα δυνατό «μπράβο» που τα καταφέρατε, αγοράστε του ένα μικρό συμβολικό δωράκι ή δώστε του την ευκαιρία να κάνει κάτι που θα απολαύσει.

Επιβραβεύοντας τον εαυτό μας σε κάθε αλλαγή που επιτυγχάνει, εκείνος το θυμάται και έτσι την επόμενη φορά συνεργάζεται πολύ πιο εύκολα και γρήγορα εφόσον γνωρίζει ότι από αυτήν τη διαδικασία θα βγει κερδισμένος! 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου